Door drukte is de klantenservice alleen via e-mail bereikbaar

Herroepingsrecht

Heb je een vraag over je herroepingsrecht? Ontdek hier alles over het herroepen van je bestelling bij Plein.nl

Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Dit is de zogeheten afkoelingsperiode. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van de bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken.

Je kunt je retour kosteloos aanmelden via de retour aanmelden pagina.  Je ontvangt daarmee een barcode in je e-mail waarmee je bij een PostNL punt gratis een retourlabel uit kunt laten printen. Ook ontvang je een retourlabel in  je e-mail mocht je deze liever zelf uit willen printen. Het is niet verplicht om hier gebruik van te maken

Je kunt de zending ook zelf via PostNL naar ons antwoordnummer sturen, ook dit is niet verplicht:

Plein.nl
Antwoordnummer 16608
4780 WS Moerdijk

Retourneren via het antwoordnummer met PostNL is gratis, je kunt je pakket ook retour sturen via een andere vervoerder echter dan zijn de kosten daarvan voor eigen rekening.

Als je gebruik maakt van ons antwoordnummer of retourlabel, houd er dan rekening mee dat het risico voor de terugzending bij jou als consument blijft liggen. Mocht het product kwijtraken tijdens de retournering, dan is dit jouw risico. Wij raden je daarom aan (bij hogere orderwaarde) je verzending op eigen kosten te verzekeren en ten alle tijden een verzendbewijs te bewaren.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Ja, niet alles mag herroepen worden. Wanneer je een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk om te beoordelen of je het wilt houden, dan levert dit een waardevermindering op. Deze kosten zijn voor rekening van de koper. Voor het beoordelen van verbruiksartikelen, zoals schoonmaakmiddelen, etenswaren en vloeistoffen, is het niet nodig om ze uit te pakken en gebruiken. Als je dit wel doet zijn deze artikelen niet meer verkoopbaar, en is de waardevermindering 100%.

Producten met een verzegeling op de verpakking noemen we hygiëneartikelen, deze mogen we om hygiënische redenen niet retour nemen en nogmaals verkopen wanneer de verzegeling verbroken is. Een hygiëneartikel is altijd verzegeld aan de buiten- en/of binnenverpakking.

Geneesmiddelen zijn wettelijk uitgesloten van retourzending en hebben een waardevermindering van 100%.

Hygiëneartikelen en bestrijdingsmiddelen waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden en hebben ook een waardevermindering van 100%.
 
Voorbeelden van artikelen die zonder verzegeling niet retour genomen worden:
Tandenborstels, scheermesjes & scheerkoppen, ragers, speentjes, cosmetica, oordopjes, vlooien & tekenmiddelen, seksualiteit artikelen en alle andere producten waar een verzegeling op zit die verbroken is.

Heb je nog vragen of opmerkingen?
Wij zitten elke werkdag van 08:00 tot 17:00 voor jou klaar.
Telefonisch contact:
Nederland: 088-8000-200
België: 03-8080-294
WhatsApp naar:
088-8000-200
Stuur een e-mail:
[email protected]
Stel je vraag via:
Messenger